Publikácia prof. PhDr. Vlastimila Kozoňa, PhD. o ošetrovateľstve na Slovensku.
Kozoň V., Ošetrovateľská škola - Pflegeschule - Nursing School SCSC Bratislava. ÖGVP Verlag, Wien, 2018. ISBN 978-3-9502178-8-9.
25.04.2018 16:25———
VÝZVA POSLANCOM NÁRODNEJ RADY SLOVENSKEJ REPUBLIKY
Predložená novela zákona č. 305/2005 Z.z. bola poslancami NR SR dňa 8.2.2018 prijatá v nezmenenej podobe. Treba si želať, aby pri realizácii jej obsahu v praxi mnohé úprimné úmysly našli len priaznivú odozvu u detí v sociálnej kríze.
11.02.2018 09:04———
Pohľad na priebeh vedeckej konferencie NÁVRAT PEDAGOGIKY DO DETSKÝCH DOMOVOV AKO IMPERATÍV DOBY
Video a ilustratívne foto z priebehu vedeckej konferencie dňa 15.12.2017 v Detskom mestečku v Trenčíne-Zlatovciach
04.01.2018 21:29———
TRENČIANSKY ZAJTRAJŠOK - informuje čitateľov
Detské mestečko Zlatovce - vzostup a pád
30.12.2017 19:55———
Vedecká konferencia NÁVRAT PEDAGOGIKY DO DETSKÝCH DOMOV AKO IMPERATÍV DOBY v piatok dňa 15.12.2017
NÁVRAT PEDAGOGIKY DO DETSKÝCH DOMOVOV AKO IMPERATÍV DOBY
21.08.2017 21:15———
Média informujú
Občianske združenie NAŠA RODINA informuje
———
You Tube - STOL PRE 14
———
DETSKÉ MESTEČKO A DETSKÉ DOMOVY NA SLOVENSKU
OZ Naša rodina Detské mestečko, poukázalo na celospoločensky problém, kde v detských domovoch deti rodia deti.... Reakcia kompetentných prišla ihneď...
———
Keď deti rodia deti. Boli sme v schátranom ústave, ktorý úrady nevidia
———
OZ NAŠA RODINA DETSKÉ MESTEČKO sa v mene občanov pýta a žiada jasné a nevyhýbavé odpovede od komisárky pre deti ing. Viery Tomanovej ohľadne tehotenstiev dievčat v detskom domove.
———
Komisárka pre deti ing. Viera Tomanová vydala vyhlásenie pre TASR. Presvedčivý video-odkaz občianskeho združenia Naša rodina pre ombudsmanku V. Tomanovú a MPSVaR.
———
ČO PREVERILA KOMISÁRKA PRE DETI? Občianske združenie Naša rodina o voze, pani Tomanová o koze. Pozri tiež rubriku Knihu návštevu.
———
Detský domov v Zlatovciach prešetruje detská komisárka
———
RODINNÁ VÝCHOVA V DETSKÝCH DOMOVOCH
———
Knihy
RECENZIA publikácie Kozoň, A. a kol. Sociálne zdravie jedinca a spoločnosti. (V.Kusin)
07.01.2016 11:11Diskusné fórum 4. virtuálnej medzinárodnej vedeckej konferencie VÍZIA POSTAVENIA ŽENY A ROLA MUŽA V TRADIČNEJ RÓMSKEJ KULTÚRE vo štvrtok dňa 8.12.2016 od 10.00-12,00 a od 13,00-15.00 hod.
Dátum | 06.12.2016 |
---|---|
Vložil | Moderátori: doc. Černoch, dr. Hejdiš |
Titulok | PRVKY RODINNEJ SOCIALIZÁCIE RÓMOV PROBLEMATIZUJÚCE ICH INTEGRÁCIU DO MAJORITNEJ SPOLOČNOSTI |
BRANISLAV MALÍK, PETRONELA ŠEBESTOVÁ, ss. 43-52
Abstrakt
Autori sa vo svojom príspevku zamerali na určité špecifiká rómskej rodiny a rodinnej socializácie Rómov, ktoré treba zohľadniť pri ich vzdelávaní a pri poskytovaní sociálnych služieb pre uvedenú cieľovú skupinu občanov. Cieľom autorov bolo tiež korigovať skreslené predstavy, ktoré si o niektorých aspektoch života Rómov vytvárame a ktoré pretrvávajú nielen vo vedomí bežných občanov, ale sú identifikovateľné aj v odbornom diskurze a sú prekážkou optimálneho nastavenia programov zameraných na integráciu Rómov do majoritnej spoločnosti.
bmalik@centrum.sk, petronela.šebestova@gmail.com
———
Dátum | 08.12.2016 |
---|---|
Vložil | Moderátor: PaedDr. Hejdiš |
Titulok | Re:PRVKY RODINNEJ SOCIALIZÁCIE RÓMOV PROBLEMATIZUJÚCE ICH INTEGRÁCIU DO MAJORITNEJ SPOLOČNOSTI |
Je múdre trvať pomocou rôznych programov na integrácii Rómov do majoritnej spoločnosti? V roku1996 sa konalo v Trenčíne v Nemocnici pre obvinených a odsúdených a v Trnave v priestoroch Trnavskej univerzity podujatie s pracovníkom americkej probačnej služby. Medzi otázkami bola nevyhnutne aj otázka bielej a čiernej americkej populácie, ich integrácie do majoritnej spoločnosti v ponímaní malého Slovenska. Odpoveď na túto otázku bola jednoznačné. Pokiaľ sa sami neuvedomia, nepoznajú svoju "cenu" v spoločnosti, nezmenia svoj vzťah ku vzdelaniu a pod., nevstúpia do vedomia majoritnej spoločnosti ako "potrební". Sú bremeno. Otázka alebo otázky sú možno drsné alebo cynické, ale poplatné dobe. Dokážu sa Rómovia "uvedomiť", dokázať svoj pozitívny vzťah ku vzdelávaniu, čo im zaručuje vyššiu úroveň existencie v spoločnosti? Akú máte skúsenosť so vzdelaným Rómom v ich tradičnom prostredí, má všeobecné uznanie alebo ho vylučujú zo svojej komunity ako človeka, ktorý sa vzdal ich tradičnej kultúry, ich tradičnej životnej filozofie?
———
Dátum | 08.12.2016 |
---|---|
Vložil | dr. Šebestová |
Titulok | Re:Re:PRVKY RODINNEJ SOCIALIZÁCIE RÓMOV PROBLEMATIZUJÚCE ICH INTEGRÁCIU DO MAJORITNEJ SPOLOČNOSTI |
Ďakujem za položenú otázku, v ktorej ste súčasne vyjadrili aj svoj názor. Osobne zastávam ten názor, že každý človek je v prvom rade občan, ktorý má svoje práva a povinnosti. Sú občania, ktorí si túto skutočnosť nevedia uvedomiť a z tejto ich nevedomosti dochádza k situáciám, ktoré je potrebné riešiť a to zákonným spôsobom. Spoločnosť by v žiadnom prípade nemala tolerovať obchádzanie legislatívy. V školskom zákone je explicitne vyjadrené, že školská dochádzka je povinná a sú aj presne určené podmienky. Každý národ, každá krajina má svoju kultúru. Platí však, že vnucovanie svojej kultúry a svojich zvykov na území inej krajiny je uzurpovanie moci a obchádzanie zákonom stanovených pravidiel krajiny. Čo sa týka vzdelanosti, pozor nie vzdelávania, tá nie je závislá od národnosti. Nie je potrebné podsúvať názory o vzdelaných a nevzdelaných občanov s poukazovaním na národnosť. Každý národ, každá krajina ma ľudí, ktorí sú schopní a ktorí sú menej schopní. Každý zdravý človek túto skutočnosť chápe. Keď sa niekto vzdá svojej tradičnej životnej filozofie, tak to je jeho osobný problém a nie problém krajiny v ktorej žije.
———
Dátum | 08.12.2016 |
---|---|
Vložil | Moderátor: doc. Černoch |
Titulok | Re:Re:Re:PRVKY RODINNEJ SOCIALIZÁCIE RÓMOV PROBLEMATIZUJÚCE ICH INTEGRÁCIU DO MAJORITNEJ SPOLOČNOSTI |
Tak prečo média pri exódu Romov nepísali, že tam emigrujú občania ?
———
Dátum | 08.12.2016 |
---|---|
Vložil | doc. Malík |
Titulok | Re:Re:Re:PRVKY RODINNEJ SOCIALIZÁCIE RÓMOV PROBLEMATIZUJÚCE ICH INTEGRÁCIU DO MAJORITNEJ SPOLOČNOSTI |
Ospravedlňujem sa, že sa (z objektívnych dôvodov) do diskusie zapájam až teraz. Skúsenosti so vzdelávaním Rómov mám. V prvom priblížení by mohli konvenovať s Vašim názorom, že neprináša (pokiaľ tu nebude ochota z ich strany uznať vzdelanie ako ich hodnotu) žiadne výraznejšie výsledky. To však neznamená, že Rómovia sú nevzdelávateľní. V našom spoločnom texte s doktorkou Šebestovou sme uviedli, že situáciu by mohlo zmeniť k lepšiemu, ak by sme Rómov vzdelávali podľa iných princípov a metodík, než aké sú bežne uplatňované vo vzťahu k majorite. Zásadný rozdiel je ten, že spôsob ich života nepodnecuje rozvoj abstraktného myslenia. Vzdelávacie obsahy určené pre majoritu sú však hneď od vstupu detí do školských zariadení postavené na abstraktných pojmoch a abstraktnom myslení. To je prvá bariéra, ktorá robí tieto obsahy pre nich nezrozumiteľnými. Druhou základnou prekážkou školskej úspešnosti rómskych žiakov je to, že osvojenie vedomostí je vždy späté s jednou dôležitú kompetenciu. O čo ide, si priblížime poukázaním na často zmieňovaný problém súčasného slovenského školstva, a tým je problém „čítania s porozumením“. Ukazuje sa, že ide o oveľa hlbší a zložitejší problém, ako sa javí v prvom priblížení. Jeho primárnou príčinou nie je totiž to, že dnešní žiaci nečítajú, a preto nemajú ani dostatočne rozvinutú schopnosť rozumieť obsahom príslušných textov. Skutočnou príčinou uvedeného deficitu je to, že sa rozpadol určitý širší (kultúrny) kontext, ktorý umožňoval veciam obsiahnutým v textoch porozumieť, to znamená zaradiť tieto skutočnosti do siete určitých významových súvislostí. Čiže: čítať síce vedia, ale to čo čítajú im už nič „nehovorí“. Aby mohol daný text žiakovi niečo „povedať“, musím mať tento žiak najprv osvojené príslušné kultúrne kódy, v ktorých je kódovaný. Bez nich je pre neho nezrozumiteľný. Vráťme sa teraz k nastolenej problematike – kultúrne kódy, v ktorých sú kódované vzdelávacie obsahy určené pre majoritu sú úplne iné ako je kódovaný svet (významové univerzum), v ktorom žijú Rómovia. Aj keby si teda Rómsky žiak dostatočne osvojil čitateľskú gramotnosť a vedel tieto texty plynule prečítať, boli by pre neho len „hromadou slov“ bez dešifrovateľného významu. Čiže druhou podmienkou úspešnosti vzdelávania Rómov je prispôsobiť tieto vzdelávacie obsahy ich „lebensweltu“.
Vedecká konferencia NÁVRAT PEDAGOGIKY DO DETSKÝCH DOMOV AKO IMPERATÍV DOBY v piatok dňa 15.12.2017
SMUTNÁ SPRÁVA
10.10.2017 09:44———
Konferencia sa konala na počesť duchovných rodičov Detského mestečka – aktívnej účastníčky protinacistického a protikomunistického odboja doc.PhDr. I. D. VAŇKOVEJ, CSc., katolíckeho disidenta PhDr. J. SOJKU, CSc a prvého riaditeľa DeM pána Štefana Reháka
08.10.2017 16:44———
Kolektívna monografia aktívnych účastníkov vedeckej konferencie NÁVRAT PEDAGOGIKY DO DETSKÝCH DOMOVOV AKO IMPERATÍV DOBY
07.10.2017 21:14———
NÁVRAT PEDAGOGIKY DO DETSKÝCH DOMOVOV AKO IMPERATÍV DOBY
21.08.2017 21:15———
Konferencie
Workshop s medzinárodnou účasťou OBCHODNÁ ETIKA v stredu dňa 20.5. 2015 o 10.00 hod. v Piesťanoch - pozri fotogalériu
13.05.2015 20:10———
Medzinárodný workshop PRAKTICKÝ POHĽAD DO ZÁKULISIA SOCIÁLNEJ PRÁCE dňa 17. marca 2015 v Sládkovičove - pozri fotogalériu
17.03.2015 18:16———
VIZUALIZÁCIA SOCIÁLNEJ PRÁCE - vedecká konferencia s medzinárodnou účasťou dňa 22. apríla 2015 v Piešťanoch - pozri fotogalériu
10.03.2015 17:40———
3. medzinárodná virtuálna vedecká konferencia SOCIÁLNE ZDRAVIE JEDINCA A SPOLOČNOSTI prebiehala v piatok dňa 12.12.2014 od 10.00-12.00 a od 13.00-15.00 hod. na webovej stránke www.sposointe.eu - pozri diskusiu
01.02.2014 00:00———
AKTUALITY
KOZOŇ, Antonín. 2021. SOM PRETO, ŽE SME. Trenčín : SpoSoIntE, 2001. 52 s. ISBN 978-80-89533-33-6.
24.03.2021 10:18———
Kozoň Antonin. 2020. Social Health and Disease. Faculty of Social Studies of Danubius University, Sládkovičovo – Trenčín : SpoSoIntE, 2020. 34 s. ISBN 978-80-89533-31-2. Viac tu: https://www.kozon.cz/
06.10.2020 12:50———
Matulay, Stanislav. NEBO OČISTEC PEKLO. Trenčín : SposoIntE 2020. 52S. ISBN 978-80-895333-32-4
06.10.2020 12:29———
KOZOŇ, Antonín. 2020. Prirodzenosť človeka v etike sociálnej práce a jej sloboda. Trenčín : SpoSoIntE, 2020. 46 s. ISBN 978-80-89533-30-5.
20.06.2020 23:08———
———
Fotoreportáž z čitárne Knižnice Juraja Fándlyho - 21.2.2019
22.02.2019 11:08———
Fotoreportáž z uvítania knihy fotografií Bohuslava Kráľoviča TRNAVSKÉ ŽELEZNICE uhlím a uholným prachom na konferencii "Železnice v Trnavskom regióne" dňa 22.11.2018 v zasadačke Mestského úradu v Trnave.
25.11.2018 11:17———
Bohuslav Kráľovič TRNAVSKÉ ŽELEZNICE - uvítanie knihy dňa 22.11.2018 o 14,00 hod. v zasadačke Mestského úradu v Trnave (súčasť programu konferencie Železnice v Trnavskom regióne)
09.11.2018 13:48———
———